aKu aDaLah bULat

aKu aDaLah bULat

teRopoNg gOOgLe

Powered By Blogger

Saturday, August 21


*mari berdoa bersama buLaT2 kiTa*




لَا إِلَٰهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ {87}


(La ilaha illa anta. Subhanaka inni kuntu minaz zolimin) Ertinya :"Tidak ada Tuhan yang sebenarnya disembah melainkan engkau, ya Allah. Maha Suci engkau, sesungguhnya aku adalah dari orang yang membuat zalim."
SURAH AL-ANBIYAK(21):87

jikalau kita rasa susah hati dan menghadapi kesusahan serta kepayahan, maka bacalah doa diatas ini. Dimana doa ini telah di ajar kepada nabi Yunus ketika beliau berada dalam perut ikan paus.Disamping itu kita jangan lupa berdoa dan mengharapkan pertolongan Allah. Zikir ini juga dapat mengukuhkan iman dan menimbulkan keinsafan di dalam diri kita.

Tatkala kita membacanya patut kita hayati sungguh-sungguh bahawa kita juga telah menzalimi diri kita seperti meninggalkan solat 5 waktu,melihat perkara yang di haramkan,menyusun kata yang kurang enak didengari,mengungkap kata yang memdihkan hati ibu serta mereka sekeliling samada perbuatan meski perkataan.. Oleh itu kita bertaubat daripada segala dosa, samada kecil atau besar, yang disedari atau tidak, terhadap manusia atau dosa terhadap Allah. Mudah mudahan Allah mengampunkan segala dosa kita dan melapangkan segala kesempitan kita.
**ameen**

No comments:

Post a Comment

my music


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com