aKu aDaLah bULat

aKu aDaLah bULat

teRopoNg gOOgLe

Powered By Blogger

Monday, April 20

diari hati..


Bisikan diari hati..
Pada bulan & bintang aku bisikan, usah biarkan siang..biarkan malam tanpa siang..biarkan ia kelam untuk sehari lagi, kerana dimana dapat ku lihat Bulan dan bintang itu,dirinya juga melihat bulan dan bintang yang sama..pada hujan juga aku bisikan ,jangan biarkan ia terhenti, biar renyai berganti lebat..kerna dia suka akan hujan lalu akan terbit sebuah senyuman dari bibirnya juga hatinya..jika hujan berhenti bagai senyumannya jua akan terhenti, hilang serta suram,.begitu juga bila suria menerbitkan Cahayanya,ia akan berlalu pergi..mungkin untuk selamanya..walaupun keesokan harinya, malam akan muncul kembali..namun ia adalah putaran alam..malam tetap akan siang,lalu menghilangkan Bulan dan bintang seperti dia juga akan hilang dari pandangan aku..bagaimana pula dengan sang hujan..? ia tetap akan berhenti tanpa hadirnya pelangi,seperti juga senyuman dia..tika malam itu lah senyuman terakhir yang dapat ku lihat dari wajah sucinya,yang jua tidak ku tahu bila ia akan hadir lagi..pernahkah dia mengerti apa yang terbisik dalam hatiku..? kerna dia seorang gadis yang tidak pernah kisah..walaupun diriku ini pernah ada hati untuk menyintainya..untuk menyayanginya..namun apa kan daya..hati dan nalurinya bukanlah untuk ku, juga bukan tercipta untuk ku miliki, walau sesaat kita bernafas..hari tetap bersilih ganti, dan aku masih aku,dia masih dia..dalam berjuta teman dan bintang,dialah yang berkelip untuk aku..biarpun dia ingin mencari bintang berkelip di langit yang satu..aku telah temuinya..siapakah insan si ‘dia’..? hanya aku yang tahu..Biarlah ia tertanam bersama aku untuk selamanya..itulah dia Bisikan diari hatiku..jika dia ingin tahu..

No comments:

Post a Comment

my music


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com