aKu aDaLah bULat

aKu aDaLah bULat

teRopoNg gOOgLe

Powered By Blogger

Saturday, January 29

kerana pangkat dan penghormatan,mereka berdabik dada,berbeza berpura dan ikhlas,mereka berdusta!

hari ini apa aku ingin katakan,jangan kerana engkau manusia yang lebih tua dari yang lain hanya engkau perlu di hormati,kerana engkau juga manusia,aku juga manusia,mereka yang lain juga manusia,usah engkau berdabik dada melakukan kebaikan,kerana di belakang kau masih ada banyak yang mereka lakukan,lebih mulia dari apa yang kau lakukan engkau. dan kalau kau berkata tentang erti pengorbanan, malu lah sendiri untuk berbuat demikian,kerana engkau sudah dikira sebagai manusia sombong dan berkira. mereka tahu untuk membalas,tapi tunggu masa dan ketika. jika engkau hanya berdabik berkata kebaikan,doakan sahaja tuhan yang memberkati,bukan lah manusia,kerana hati manusia sering bertukar-tukar deria dan rasa. ingat itu wahai mereka dan juga aku. :) engkau dan aku serupa,yang berbeza amalan kita. akal engkau dan aku sama,yang berbeza cara kita atasinya. yang pasti pada yang ESA kita akan kembali!
~nurkilan bulat~

No comments:

Post a Comment

my music


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com