aKu aDaLah bULat

aKu aDaLah bULat

teRopoNg gOOgLe

Tuesday, August 4

pemansuhan ISA??!!

dalam 2 hari lps malaysia telah digemparkan dgan rusuhan besaran2 di kota raya kl dbuat pada hari sabtu lalu dgn mmpunyai 2 pihak puak yg satu menyokong dan lg satu anti ISA..tujuan aku menulis ttg hal nie bkan nk myebelahi kedua2 pihak malahan aku membakang dan x myokong sama skali ke2 pehak tuw..pada aku tdak kire korg dibelah mane2 pown x berguna sbb byk menyusahkan pihak yg len terutama org awam dan peniaga...perlu ker adadkn rusuhan untuk ini sume padahal ada dewan rakyat,dewan parlimen dan mcm2 dewan la kt muka bumi malaysia ini utk korg mengajukan hal sedemikian rupa! dari korg duk jahanam kan harta benda yg ada kt malaysia ni uk kgunaan org ramai...x fikir ke pasal org len utk mncapai matlamat ni sume??? pnting sgt ker rusuhan ni tercetus utk slesaikan perkara yg x masuk akal ni? ape guna kertas dan pena dicipta kalo rusuhan dan kganasan yg korang agong2kan...korang taw x pasal korang sogo,komuter,peniaga kecik2 tu terpaksa tutup,org awam yg nk g kl g jalan2 ngan fmily pun payah,apa pandangan orag asing bila melihat malaysia sbgai negara yg aman dan penoh sistem demokrasi ni tercalat imej nye sbb kn korg yg berfikiran rusuhan dan keganasan nie?
bila org luar kate kita sbgai pganas sume mulut bising menentang tp ini lah attitude yg kita da bongkarkan kpd warga asing dan pandangan negara lain ttg rakyat malaysia yg telah merdeka lebih stgah abad..ape pon yg penting setiap yg berlaku kt hidop ni ada pencetus idea tersebut,org itu la yg layak untk kita sumbat ke dalam ISA sbb mnyusahkan bkan individu ttp org ramai...jika tersumbat nye org yg camtu ini baru la fungsi ISA iaitu menyumbat mereka yg bakal menhuru harakan sesebuah negara..huh!! chow...

2 comments:

  1. weeeeewit...
    cayalah dak indiependent...
    susah nk cari org mcm ko nie..
    1 dlm 3000 juta...

    ReplyDelete
  2. hehehehe.....
    peace malaysia!!!

    ReplyDelete

my music


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com